Friday 2 September 2011

The garden...

 After showing you some glimpses of the interior of our house, it's now time to show you our garden. But mind you, just a tiny little part of it. The rest of the garden I decided to call 'the jungle' for now
Guess why???!!
However, in this 'jungle', I discovered a tiny, delicate flower (which I never planted so, most probably,  one of the renters did):

Does anyone know the name of this little gem?? Would love to hear!!
It's time to attack 'the jungle' so that I can show you soon other parts of our garden too!
Wishing you all a lovely sunny weekend!!

8 comments:

Just a City Girl said...

Ik wil dat oerwoud ook wel zien hahaha

Geniet van je weekend Chantal..bevalt het je een beetje?

Liefs Caab

Elly's kleine idylle said...

Het ziet er wel veelbelovend uit in je nieuwe tuin !!!!Mijn tuin is ook net een jungle, door het vele regen van de laatste tijd.
De bovenste foto is een duizendknoop, je hebt een vroege soort en een late soort, en deze late soort is donkerder van kleur.
De onderste foto lijkt wel op een orchidee, maar ik weet ik dit niet zeker.
Hij is in ieder geval wel mooi, DAT WEET IK WEL ZEKER!!
Een fijne avond en een lieve groet, Elly

~*~ saskia ~*~ said...

Hmm, ik vind hem wel heel schattig en fragiel. Happy attacking the jungle, Chantal! xxx

Pink Princess said...

Dit is, wat ze in de volksmond een *armeluis.orchidee* noemen :). Officiële naam:

Tricyrtis affinis 'Variegata.

Groetjes van Marian, een nieuwe lezer .

Madelief said...

Hoi Chantal,

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik je tuin zo op de foto er keurig uit vind zien. Het gras is gemaaid, je het er mooie bloemen in staan....Ik zie dat Marian je al de naam van de mysterieuze bloem heeft gegeven. Wat een prachtig bloempje is het he?!

Een gezellige nieuwe week!

Madelief x

Unknown said...

Thank you so much for stopping by ... so I found your site too ;)

Hugs
Tine

Claudia Leertouwer said...

Lynda stuurt me hierheen en dan volg ik braaf....

Mariette's Back to Basics said...

Lieve Chantal,

Zo, je zit dus weer in Limburg en zoals ik begreep, terug in je eigen huis. Wij zijn ook weer thuis van de 16 dagen Nederland en Duitsland. Niet makkelijk omdat het voor mijn ouders mogelijk de laatste keer is geweest... Emotioneel best zwaar om dit weer van je af te kunnen/moeten zetten en hier de draad opnemen. Ook Pieter's oudste broer is in een fase die niet erg hoopvol lijkt. Maar goed, de reden was een leuke bruiloft en we genoten van de river cruise op de Maas vanaf Brienen aan de Maas. In dit Michelin sterren restaurant hadden we ook het 8 gangen menu, na de amuses op het terras buiten. Héérlijk zonnig en warm; twee dagen lang. De dag erna hadden ze alle vrienden en colega's uitgenodigd. Ons petekind is de maître d'hôtel van Brienen dus vandaar. Ook het weekend erna in de Eifel was het mooi toen we de Hohe Acht op gingen. Genoten van zo'n uitzonderlijk weer!
Hier is het erbarmelijk met het weer. Nog steeds géén regen... We verliezen bomen, struiken en planten en dat doet wel pijn na jarenlang werken voor niks. De natuur kan hard zijn. Ook in Texas is het zo'n soort woestijnklimaat met enorme hitte. Voordat we vertrokken was het hier nog 40+ graden maar nu enkel 30+ dus dat scheelt al wat.
Maar het leven gaat door!
Liefs,

Mariette

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...